RSS

Portrettforsøk

01 Mar
Portrettforsøk

Jeg kan ikke tegne mennesker. Det går rett og slett ikke. Selv etter timesvis med proporsjonslære på formgivingslinja ser fortsatt menneskene jeg tegner ut som neandertalere. De blir for det første helt merkelige i ansiktet, og kroppene blir uproporsjonerte og missformede.

Hvis det er noe du ikke er god til, eller ikke får til; gjør det mer!

Det får bli dagens visdomsord.

Nettopp av den grunn bestemte jeg meg for å prøve å lage et portrett. Den som skulle under «penselen» var farmor. For å ha noe å gå etter, så ikke jeg endte opp med nok et neandertalermenneske , brukte jeg et bilde av henne, og malte oppå. Det er vel i grunn å regne for juks, men la gå. I et par timer satt jeg dypt konsentrert på Dromedar Kaffebar i Bergen, med min cortado, og tegnet. Resultaet ble jo ikke så verst, om jeg kan si det selv. Hun minnet riktignok ikke mye om seg selv, og øynene ble litt uttrykksløse, men neandertaler ble hun i hvertfall ikke.FarmorHva synes du?

 
2 kommentarer

Skrevet av den 1. mars 2013 i Procreate

 

Stikkord: , , , ,

2 Svar til “Portrettforsøk

  1. maskefall

    1. mars 2013 at 22:49

    Øvelse gjør mester veit du.. Eller fikk jeg hele den delen av genene tro?! Hihi..

     
    • theodorjs

      1. mars 2013 at 23:25

      I de fleste tilfeller tror jeg det stemmer, men jeg ender alltid opp med neandertalere uansett. He he.

       

Legg igjen en kommentar

 
